Hem / KÖPVILLKOR

KÖPVILLKOR


Allmänna villkor

Hapella Oy följer Konsumentköplagen (SFS 1990:932) och reglerna för e-handel.

• Priserna inkluderar moms
• Betalningsmetoder görs via Klarna.

• Leveranser tillhandahålls av PostNord
• Kunden ansvarar för att förvara orderbekräftelse eller kopia av fakturan
• Vi tillämpar 14-dagars ångerrätt om produkten är oanvänd och förseglingen på paketet är intakt. 

WellO2 är en hygienteknisk produkt och man har inte rätt att byta eller returnera dessa produkter i det fall förpackningens försegling är öppnad. Naturligtvis ersätter vi defekta produkter med nya.

Om någon produkt är skadad under transporten, kontakta info@wello2.com.

Hur man beställer

Genom att trycka på knappen "Lägg i kundkorg" samlar du varorna i din kundkorg. När du har valt önskade produkter går du vidare till kassan. Välj din leverans- och betalningsmetod och skicka in din beställning. Följ instruktionerna och fortsätt för att genomföra betalning. Du kommer att få en e-postbekräftelse direkt efter beställningen. Om du är en registrerad kund kan du följa utvecklingen av din beställning. Beställare under 15 år kräver föräldrars samtycke. Vårt lager är i realtid.

 

Force majeure

Hapella Oy kan inte hållas ansvarig om leveransen av beställningen förhindras, hindras eller försenas på grund av faktorer som ligger utanför Hapella Oys kontroll, såsom krig, naturkatastrofer, extrema väderförhållanden, export- eller importförbud, ingrepp av offentlig myndighet, strejk, blockad, bojkott eller lockout.

 

Priser

Priserna i prislistan inkluderar moms men exklusive frakt. Kostnaden för frakt framgår alltid i kundkorgen. Produktinformation för alla produkter finns tillgänglig på vår webbplats och ytterligare information kan erhållas via e-post vid behov.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera priser i händelse av ett uppenbart prisfel. Ett uppenbart prisfel är en situation där det är uppenbart att priset på en produkt är för lågt till följd av ett fel. Till exempel kan ett prisfel resultera i att en 200 kr-produkt lämnas till 2 kr på grund av ett tekniskt eller mänskligt fel. I sådant fall kommer vi alltid att kontakta kunden först. Vi försöker alltid korrigera tekniska eller mänskliga fel så snart som möjligt.

 

Frakt vid beställning

• Fraktkostnader syns i kundkorgen och kassan.
• Förutom fraktkostnader läggs inga andra avgifter på.
• Fraktkostnad är inkl. 24% moms.

 

Betalning

Tillsammans med Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här .
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.


Orderbekräftelse

Vår butik skickar ett automatiskt e-postmeddelande med en orderbekräftelse när beställningen gått igenom. Beroende på inställningarna i ditt mailprogram kan bekräftelsen fastna i skräppostfiltret.

 

Leverans

Vi bearbetar och paketerar alltid dina beställningar så snabbt som möjligt. Vi skickar beställningar för frakt samma dag om de anländer före kl 14.00 måndag till fredag.

Leveranstiden är 1–7 arbetsdagar. Om den beställda produkten inte är tillgänglig på grund av en felaktig lagerbalans eller om vi av någon annan anledning, inte kan leverera den inom ovannämnda tidsgräns, kontaktar vi dig via e-post för att ordna en efterföljande leverans eller reglera återbetalning. Leverans sker med den leveransmetod du valt.

 

Mottagning av försändelse

När leverans mottagits öppnar du embalaget försiktigt för att kontrollera försändelsens innehåll. Vid eventuellt packningsfel, vänligen kontakta vår kundtjänst. Låt embalaget/förpackningen vara intakta tills felet är löst.

 

Leverans/Utebliven leverans

Det är möjligt att spåra försändelsen med leverans-ID på PostNords webbplats på https://www.postnord.fi/sv/kundtjanst/onlineverktyg/spara-forsandelser. Om leverans- eller ankomstmeddelandet inte har kommit inom en vecka efter beställningen, vänligen kontakta PostNord kundtjänst på https://www.postnord.fi/sv/kundtjanst/kontakt.

Anledningen till utebliven leverans kan också vara t.ex. olåst postlåda, ogiltig adress eller adressändring. I händelse av en förlust är det kundens ansvar att lösa leveransavvikelsen med PostNord, varefter alla ersättningsanspråk kan behandlas.

Skadad försändelse

Om paketet visar att det tydligt har skadats under transporten (t.ex. läckage är synligt eller lådan är trasig) får den inte returneras. Om skador upptäcks vid leverans eller om några eller alla produkter skadas under transporten, vänligen kontakta PostNord kundtjänst för ytterligare åtgärder https://www.postnord.fi/sv/kundtjanst/kontakt.

Om produkten verkar vara defekt, läs instruktionerna först. Ibland kan det som verkar vara ett problem, visa sig vara korrekt. Om instruktionerna inte hjälper, vänligen kontakta vår kundservice.

Kontrollera att produkten är korrekt monterad och att du har anslutit maskinen ordentligt till eluttaget. Läs bruksanvisningen noggrant eftersom den innehåller alla bruksanvisningar för produkten. Du kan också besöka www.wello2.com för korrekt produktmontering och användning. Anslut bara utrustningen till ett jordat eluttag.

Av hygenskäl har man inte rätt att byta eller returnera dessa produkter. Naturligtvis ersätter vi defekta produkter med nya. Om någon produkt är skadad under transporten, kontakta info@wello2.com.

Avbokningar och återbetalningar

Om du vill returnera en leverans eller en del av din beställning, vänligen kontakta oss först via e-post (info@wello2.com). Vi debiterar dig $ 10 för frakt, förpackning och hanteringskostnader. Returkostnaderna gäller inte vid ersättning eller klagomål av produkten.

När du mottagit beställningen ska du först kontrollera att försändelsen innehåller rätt produkter och antal som anges på det medföljande kvittot. Använd inte produkterna förrän du har kontrollerat beställningen! Om leveransen innehåller felaktiga eller utgångna varor, öppna inte eller använd dem. Rapportera avvikelsen till oss omedelbart. Varor som använts kan inte återbetalas. Vi bearbetar återbetalningar en gång i veckan. Storlek på återbetalning bestäms efter bearbetning.

Oöppnade och oanvända produkter har 14-dagars returrätt enligt konsumentskyddslagen från tidpunkten för mottagande/hämtning. Produkter som är öppna eller på annat sätt olämpliga för försäljning eller används på grund av produkternas art (hygienprodukter) är inte berättigade till återbetalning. Du kan returnera en oanvänd och oöppnad produkt i dess originalförpackning i ett välförpackat paket. Bifoga en kopia av kvittot / fraktsedeln och det bifogade returformuläret.

Fyll i returformuläret, paketera varan/varorna omsorgsfullt och returnera försändelsen inom 14 dagar efter mottagandet. Returformulär (öppnas i nytt fönster, skriv ut och fyll i.)
För att öppna formuläret behöver du Adobe Acrobat, som kan laddas ner från https://get.adobe.com/reader/
Om du inte kan skriva ut formuläret, skriv följande information på ett papper: Namn, adress, tel-nummer, ordernummer, kontonummer och anledning till önskad retur.

Leverera paketet gratis via Post eller Matkahuolto. Hapella Oy har ett kundavtal med Post och Matkahuolto. Du tillhandahåller endast kundreturnummer som anges på returformuläret eller Matkahuolto, och det är klart.

Mail Logistics ID: 646875
Matkahuolto returkod: 9525996

Efter att ha granskat produkterna återbetalar vi de pengar som betalats för produkterna till det konto som anges i återbetalningsformuläret på återbetalningen. Återbetalningar behandlas en gång i veckan. För beställningar med Klarna återbetalar vi den returnerade produkten via Klarna.

Om kunden inte hämtar ut försändelsen i tid, eller om kunden felaktigt eller ofullständigt har angett sin adressinformation och leveransen returneras till oss, debiterar vi kunden för kostnaderna för att lösa in leveransen och skicka tillbaka försändelsen. Om kunden avbryter den returnerade beställningen kommer vi att dra av inlösen och fraktkostnader från det återbetalade beloppet.